ما در درمانکده روابط عاطفی با استفاده از رویکردهای علمی و اثربخش رواندرمانی و مشاوره به شما کمک می کنیم، تا از اضطراب، افسردگی، مشکلات زناشویی و روابط عاطفی خود رهایی پیدا کرده و مسیر توسعه فردی خود را رقم بزنید.
چگونه مثبت فکر کنیم؟

انرژی منفی تقریباً در همه جا پیدا می‌شود. برخی افراد مرتبا از زندگی شکایت می‌کنند، عادت های بد را تکرار می‌کنند و باعث می‌شوند حالتان بد شود. احساساتی که آنها پخش می کنند به طرز بدی بر افکار و اعمال شما تأثیر می گذارد ، بنابراین اگر می خواهید موفق تر باشید ، اجتناب از منابع انرژی منفی الزامی است.

همه می توانند به راحتی تحت تأثیر احساسات انرژی منفی قرار بگیرند و تنها استثناء افرادی هستند که یاد گرفتند چگونه با آن مقابله کنند. این 14 روش به شما نشان می دهد که افراد مثبت چگونه با انرژي منفی برخورد می‌کنند، بنابراین می‌توانید آن را در زندگی خود اعمال کنید.

۱. در درون خودتان بدنبال شادی بگردید

افراد شاد سعادت خود را بر پایه تحریکات بیرونی قرار نمی دهند. آنها فهمیده‌اند که اگر دنبال تحریکات بیرونی باشند با از بین رفتن محرک، شادی آنها نیز پایان می‌یابد. در عوض، آنها به دنبال منابع داخلی انرژی مثبت هستند و ذهن آگاهی را تمرین می کنند.

ما قبلا دو مقاله در ویدیا راجع به ذهن‌آگاهی داشته‌ایم که مطالعه آنها می‌تواند بسیار برای شما مفید باشد:


۲. تفکر مثبت را تمرین کنید

افکار بر اعمال شما تأثیر می‌گذارند، بنابراین اگر منفی فکر کنید، آینده روشنی پیش روی شما نخواهد بود. افراد مثبت‌اندیش به بهانه‌هایی که در ذهنشان به وجود آمده باور ندارند. با تأیید مثبت و پیدا کردن طرف خوب هر مشکلی، آنها اطمینان حاصل می کنند که از نظر ذهنی برای موفقیت آماده شده‌اند.

اگر می‌خواهید مثبت‌اندیشی را تمرین کنید، می‌توانید از مطالعه این مقاله‌ها در ویدیا شروع کنید:


۳. به خودتان اعتماد داشته باشید.

« هرگز اجازه ندهید نگرش منفی بر شما نفوذ کند. افراد بسیاری وجود دارند که باید از کنارشان بگذرید، اما تنها چیزی که اهمیت دارد این است که به خودتان باور داشته باشید »

بکی جی

دلایل بی‌شماری برای باور داشتن به خودتان وجود دارد، حتی اگر احساس می‌کنید کاملاً درمانده و بی‌ارزش هستید. این افکار منفی موانع موقتی هستند و بیشتر اوقات فقط توسط ذهن شما ساخته شده‌اند.


۴. از افراد منفی‌باف فاصله بگیرید

از افراد منفی‌باف فاصله بگیرید

محیط اطراف شما تأثیر شگرفی روی خودتان می‌گذارد. اگر اوقات خود را با افراد مثبت‌نگر بگذرانید، بیشتر خوشحال و راضی خواهید بود. از طرف دیگر، اگر خیلی به افراد منفی‌باف نزدیک باشید و دور و برتان را با افراد شاکی و غرغرو پر کنید، اینکه خودتان را از دام منفی‌بافی نجات دهید بسیار سخت خواهد شد.

قبلا در ویدیا مقاله‌ای راجع به همنوایی اجتماعی داشته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم می‌توانید به آن مقاله مراجعه کنید.


۵. مرتب ورزش کنید

ورزش باعث آزاد شدن هورمون اندورفین می‌شود. اندورفین‌ها وظیفه ایجاد “احساس خوب” را برعهده دارند. اگر با بدنتان به درستی رفتار کنید، رفتار شما منجر به کاهش استرس و افزایش شادی می شود. از طرف دیگر، اگر نیازهای بدن خود را نادیده بگیرید، ممکن است خیلی زود عواقب منفی بدی را تجربه کنید.

یک دسته مقالات روانشناسی ورزش در ویدیا نوشته شده که به مرور تکمیل‌تر نیز می‌شود. اگر به این موضوع علاقه‌مندید دیدنشان را به شما توصیه می‌کنیم.


۶. بخشی از وقتتان را در طبیعت باشید

بودن در طبیعت ذهن شما را پاک و بدن شما را آرام می‌کند. افراد مثبت‌اندیش بخشی از روز خود را برای بیرون رفتن و تحسین زیبایی‌های زمین اختصاص می دهند. این یک راه عالی برای شارژ شدن است!


۷. ولخرجی نکنید

امروزه ،تخفیف‌ها و حراجی‌ها همه تلاششان را می‌کنند تا در هر جایی توجه شما را به خودشان جلب کنند. بنابراین به سادگی ممکن است فریبشان را بخورید و در دام خرید وسایل اضافی بیفتید. خرید بیش از حد ممکن است در همان لحظه باعث ایجاد حس خوبی شود، اما در بلندمدت این یک عادت ناسالم است که افراد مثبت‌اندیش از آن جلوگیری می‌کنند. آنها ترجیح می‌دهند برای کشف جهان و ایجاد خاطرات عالی و تجربه هایی شگفت‌انگیز هزینه کنند.


۸. شکست را بپذیرید

افراد مثبت‌اندیش پذیرای شکست هستند زیرا می‌دانند که این تنها راه یادگیری و رشد است. هر وقت آنها سقوط می‌کنند، به سختی کار می‌کنند تا به جای تسلیم شدن، دوباره در صدر قرار بگیرند. حتی اگر شکست احساسات منفی را به همراه آورد، آنها درک می‌کنند که این موارد مختصر هستند و به سرعت محو می شوند. برای سرعت بخشیدن به این روند، آنها مثبت فکر می‌کنند.


۹. مسئولیت‌پذیر باشید

افراد مثبت‌اندیش همیشه مسئولیت آنچه در زندگیشان اتفاق می‌افتد را می‌پذیرند. چه موفقیت باشد و چه ناکامی، همیشه می‌پذیرند که تأثیر اعمال و افکار آنها است. فرد مثبت‌نگر هرگز عوامل بیرونی را سرزنش نمی‌کند و روی چیزهایی که ممکن است بهبود یابد تمرکز می‌کند.

در نتیجه آنها به تلاششان برای موفقیت ادامه می‌دهند و از شکست ها درس می‌گیرند، به جای اینکه تسلیم حس ناامیدی شوند.

برای درک بهتر این مورد می‌توانید مقاله «چرا در زندگی رنج می کشیم؟ و چطور می توانیم از آن رها شویم؟» را در ویدیا بخوانید.


۱۰. کنترل افکار را یاد بگیرید

با افکار منفی ناگهانی می توان ذهن را به راحتی از کنترل خارج کرد. افراد مثبت‌نگر می دانند که اگر افکار خود را کنترل نکنند، کنترل خود را بر اعمال و رفتارهای خود از دست می دهند. به همین دلیل، آنها کنترل ذهن را انجام می دهند ، برای مثال از طریق توقف تفکر.

در ویدیا ما یک مقاله آموزشی درباره «تکنیک توقف تفکر» داریم. بد نیست سری به آن بزنید.


۱۱. ریلکسیشن کنید

به جای تلاش برای کامل بودن، افراد مثبت متوجه می شوند که گاهی اوقات باید سرعت خود را کاهش دهند، اهداف و جاه طلبی های خود را به اولویت دوم تبدیل کنند و کمی ریلکس کنند. خستگی می‌تواند انرژی منفی زیادی تولید کند. با انجام این کار، آنها از خستگی و انرژی منفی غیرضروری جلوگیری می‌کنند.

به طور خلاصه ، آنها یک قدم به عقب برمی‌گردند تا روز دیگر بتوانند چند قدم به جلو بروند.

یکی از روش‌های مهم و مشهور ریلکسیشن، روش جاکوبسن است. در ویدیا قبلا راجع به این روش صحبت کرده‌ایم.


۱۲. برای هر مشکلی، راه حلی وجود دارد

بعضی اوقات، زندگی عمیقا ناامید کننده می‌شود. در این لحظات، شما تمایل دارید که در توانایی‌های خود برای حل مشکل فعلی شک کنید. واقعیت این است که همیشه راهی برای غلبه بر یک مانع وجود دارد و افراد مثبت‌نگر همیشه این واقعیت را در خاطر دارند. هرقدر که شرایط سخت و پیچیده شود، افراد مثبت‌نگر باور دارند که این شرایط فقط راهی برای موفق‌تر و قوی‌تر شدن است.

ما در ویدیا دو مقاله راجع به حل تعارض نوشته‌ایم که ممکن است برای شما هم مفید باشند:


۱۳. به موقع «نه» بگویید

گفتن “نه” و “بله” در لحظه مناسب بی‌نهایت ارزشمند است. در مقابل تصورات غلط، این دو کلمه قدرت عظیمی دارند و چگونگی استفاده از آنها آنچه را که در زندگی شما اتفاق می‌افتد را مشخص می کند.

افراد مثبت‌نگر به جای خشنود کردن دیگران، بر اولویت‌های خود تمرکز می کنند. به همین دلیل است که آنها می‌دانند چیزهای زیادی وجود دارد که لازم نیست به آنها بله بگویند.


۱۴. به دنبال تایید هرکسی نباشید

اگر اجازه دهید نظرات دیگران شما را فلج کند، باید با احساسات خوب و خوشحالی خداحافظی کنید. بسیاری از مردم از «مورد تایید نبودن» و «انتقاد» می ترسند. افراد مثبت‌نگر کاملاً برعکس، فکر و عمل می کنند.

آنها از عدم پذیرش به عنوان نشانگر اصالت و درست بودن استفاده می کنند. واقعیت این است، موارد بی شماری وجود دارد که شما به تایید سایرین نیاز ندارید.

منبع: لایف هک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.