ما در درمانکده روابط عاطفی با استفاده از رویکردهای علمی و اثربخش رواندرمانی و مشاوره به شما کمک می کنیم، تا از اضطراب، افسردگی، مشکلات زناشویی و روابط عاطفی خود رهایی پیدا کرده و مسیر توسعه فردی خود را رقم بزنید.
[et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]پیش از این هم در ویدیا مقاله‌ای راجع به تبدیل افکار منفی به مثبت داشته‌ایم. حالا در یک مقاله مرتبط دیگر می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه مثبت فکر کنیم؟ به همین دلیل ۱۰۰ نکته را با هم مرور می‌کنیم تا ببینیم چگونه افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنیم. خواندن و رعایت کردن این صد تمرین مثبت‌اندیشی می‌تواند هرکسی را خوشحال‌تر و سالم‌تر کند. بعضی اوقات حتی بهترین دارو و مراقبت های بهداشتی برای بهبودی کامل کافی نیست. برای افرادی که با بیماری یا با یک تغییر عمده در زندگی روبرو هستند، این تمرینات مثبت اندیشی می تواند به معنای واقعی کلمه تفاوت بیافریند. همه‌ی ما امروزه به تمرین‌های مثبت‌اندیشی نیاز داریم. در اینجا 100 تمرین را گردآوری کرده ایم که به شما کمک می‌کند افکار منفی،خشم و عصبانیت خود را به یک چشم انداز مثبت شادتر و بارورتر تبدیل کنید.  

۱.هنگام صحبت کردن فقط از کلمات مثبت استفاده کنید.

اگر دائماً به خود می گویید “من نمی توانم” ممکن است خودتان را متقاعد کنید که واقعیت است. در عوض این کلمات منفی را با کلمات مثبت جایگزین کنید. به خود بگویید که بهترین تلاش خود را خواهید کرد یا اینکه در عوض سخت ترین تلاش خود را خواهید کرد.

۲. روی احساسات مثبت تمرکز کنید.

اجازه ندهید که افکار و احساسات منفی شما را تحت الشعاع قرار دهد. حتی اگر فقط چند ساعت در روز باشد، منفی بودن خود را کنار بگذارید و فقط روی چیزهای خوب زندگی خود تمرکز کنید

۳.از کلماتی استفاده کنید که قدرت و موفقیت را در شما برمی‌انگیزند.

سعی کنید افکار خود را با کلماتی پر کنید که به شما حس قدرت و شادمانی می‌دهند و باعث می شود حس کنید زندگی در کنترل شما است. کلماتی که به شما حس شکست یا بی‌کفایتی می‌دهند را رها کنید. و به جای آن بر کلمات مثبت‌تر تمرکز کنید.

۴. تأیید مثبت را تمرین کنید.

یکی از محبوب‌ترین تمرین‌های مثبت اندیشی، تأیید مثبت است. این بدان معنی است که شما یک عبارت مثبت (مانند “من سزاوار خوشحال شدنم” یا “من شایسته عشق هستم” ) را به طور مرتب برای خود تکرار می کنید. اعتقاد به این که این موارد صحیح است و یادآوری خود در مورد آن می تواند به شما کمک کند چشم انداز مثبت تری به زندگی ببخشید.
در مورد این تمرین می‌توانید مقاله «تشخیص تفکر مثبت و تفکر منفی و گفت‌وگوی درونی (ذهنی)» را هم بخوانید.

۵. افکار خود را هدایت کنید.

این تکنیک، که توسط روان درمانی انجام می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند هنگامی که احساس کمبود و اضطراب می‌کنید، افکار خود را کنترل کنید. یک فکر خوب، یک و تصویر مثبت ایجاد کنید یا به خود بازخورد مثبتی بدهید تا احساسات بد را کنترل کنید.

برای کنترل اضطراب تمرین‌های زیادی وجود دارد که قبلا یکی از آن‌ها را در ویدیا بررسی کردیم.

۶. باور کنید که موفق خواهید شد.

برای تحقق بخشیدن به موفقیت، هیچ چیز مانند خودباوری نیست. به خودتان شک نکنید. به افکار منفی و تردیدهایتان شک کنید. اولین قدم موفقیت این است که باور کنید در رسیدن به اهدافتان موفق خواهید شد.

۷. اشتباهاتتان را تجزیه و تحلیل کنید.

مثبت اندیشی به معنای انکار اشتباهات نیست. در عوض، مدتی به خودتان فرصت دهید تا در مورد مواردی که منجر به وضعیت فعلی شما شده‌اند فکر کنید. تا بتوانید از اشتباهات آینده جلوگیری کنید و به سمت فردای مثبت‌تر بروید.

۸. به خودتان اعتماد کنید.

غالباً وقتی احساس ناامیدی یا ناراحتی می‌کنیم به کارهای درستی که در گذشته انجام دادیم هم بی‌اعتماد می‌شویم. به جای اینکه روی اشتباهاتتان تمرکز کنید، به خودتان اجازه دهید تا به خاطر کارهای مثبتتان اعتماد به نفس بگیرید. حتی اگر در برخی موارد کارها را بد انجام داده‌اید.

۹. خودتان را ببخشید.

حتی اگر به‌طور مداوم خودتان را سرزنش کنید چیزی عوض نمی‌شود. به خود بگویید که بخاطر اشتباهاتتان بخشیده شده اید و به خودتان اجازه می دهید ادامه دهید.

۱۰. از گذشته یاد بگیرید.

گذشته پشت سر شما است. مهم نیست چقدر خوب یا بد پیش رفته باشد، برای تغییر آن هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. هر وقت احساس کردید افکار منفی در مورد گذشته به وجود آمده است ، آنها را با افکار مثبت در مورد آینده جایگزین کنید.

۱۱. به یاد داشته باشید همه چیز می تواند بدتر باشد.

مهم نیست که چقدر چیزهای بد به خاطر می آورید، همه چیز می‌توانست بدتر باشد. از همه چیزهای خوبی که در زندگی شما وجود دارد سپاسگزار باشید. حتی اگر به نظر می رسد بدی بیشتر از خوبی است.

۱۲. به وضعیت موجود به عنوان یک فرصت نگاه کنید.

بعضی اوقات حتی موارد به ظاهر منفی در زندگی ما فرصت‌هایی را به ما ارائه می‌دهند که خودمان به اندازه‌ای قوی نبودیم که به سمتش برویم. شاید از دست دادن شغلتان فقط فرصتی باشد که شما برای شروع کار خود یا بازگشت به دانشگاه نیاز داشتید.

۱۳. برای تبدیل افکار منفی به افکار مثبت، ایده بدهید.

ممکن است در حین انجام کاری، و یا پس از پایان آن فکر کنید که می‌توانستید بهتر عمل کنید. یا شیوه‌های بهتری برای انجام همان کار به ذهنتان برسد. ایده دادن می‌تواند کمک کند تا افکار منفی به مثبت تبدیل شوند. مشروط به اینکه به خاطر داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. شما هم با ایده‌های جدید دفعه بعد می‌توانید بهتر عمل کنید.

۱۴. روی قدرت تجسمتان کار کنید.

تجسم کردن آنچه می‌خواهید انجام دهید یا شخصیتی که دوست دارید باشد، می تواند انگیزه خوبی برای رسیدن به آن اهداف باشد. تخیل به شما کمک می‌کند تا در راه رسیدن به اهدافتان احساس مثبت‌تری داشته باشید.

۱۵. به روش‌ها فکر کنید تا تخیل را به عمل تبدیل کنید.

قدم طبیعی بعدی این است که به این فکر کنید که چگونه می خواهید به جایی برسید که تصور کرده‌اید. فقط با تصور کردن چیزی اتفاق نمی‌افتد، بنابراین برای انجام دادن رویاهایتان باید برنامه‌ریزی کنید.

۱۶. خود هیپنوتیزم را تمرین کنید.

خود هیپنوتیزم حالتی بسیار آگاهانه به وجود می آورد که ذهن در آن بسیار تربیت‌پذیر است. در نتیجه در این حالت پیشنهادات مثبت را راحت‌تر می‌پذیرید. خودهیپنوتیزمی به شما امکان می دهد در زندگی خود شادتر و امیدوارتر باشید.

۱۷. دلایلی که رسیدنتان به هدف را اثبات می‌کنند یادداشت کنید.

اگر راجع به اینکه به هدفتان دست پیدا می‌کنید شک و تردید دارید، سعی کنید بنشینید و لیستی از دلایل را بنویسید که نشان می‌دهد شما به اهدافتان خواهید زسید. فایده این‌کار بسیار بیشتر از این است که بر دلایلی که ممکن است به هدف نرسید تمرکز کنید.

تبدیل افکار منفی به مثبت در کار

محیط کار می تواند مکانی استرس‌زا باشد اما از این تکنیک‌ها و ایده‌ها استفاده کنید تا نگاهتان به سمت روشنایی باشد.

۱۸. سازنده باشید.

از خودتان انتقادات ظالمانه و بی‌جا نکنید. این کار روحیه شما را خراب می‌کند. از طرفی هیچ تاثیر مثبتی در پیشرفتتان هم ندارد. در انتقاد نسبت به خودتان سازنده باشید تا بتوانید رشد کرده و یاد بگیرید.

۱۹. نتیجه موفقیت آمیز را تجسم کنید.

گاهی اوقات می توانید تصور کنید که یک پروژه را با موفقیت انجام می‌دهید یا ارتقاء مورد نظر خود را بدست می‌آورید. این می‌تواند شما را تشویق کند و باعث شود احساس بهتری نسبت به اوضاع داشته باشید.

۲۰. درست بنشینید.

مچاله شدن در صندلی به هیچ وجه باعث نمی‌شود احساس بهتری نسبت به هر چیزی که شما را آزار دهد، داشته باشید. مستقیم روی صندلی خود بنشینید و ببینید که آیا تفکر شما را بهبود می بخشد یا خیر.

۲۱. خود را با تصاویر مثبت احاطه کنید.

میزتان را به عنوان یک استراحتگاه شاد شخصی قلمداد کنید. مثلا از تصاویری که باعث شادی شما می‌شود یا اهدافتان را به خاطرتان می‌آورد استفاده کنید. یا از لیوان و وسایل شخصی‌ای استفاده کنید که خاطرات شیرین را برایتان زنده می‌کند تا یک محیط آرام و مثبت ایجاد کنید.

۲۲. آرام باشید و بگذارید اتفاقات بیفتند.

گاهی اوقات بهترین راه برای مقابله با مشکلات این است که آرامشتان را حفظ کنید و اجازه دهید که اتفاقات، مسیر خود را دنبال کنند. اغلب اوقات مشکلات به آن بزرگی‌ای که به نظر می‌رسند نیستند. پس بهتر است آرامشتان را حفظ کنید و خود را از استرس و فشار روانی نجات دهید.

۲۳. آن را از نقطه نظر دیگری ببینید.

با تلاش برای دیدن مسائل از نقطه نظر دیگر الگوی فکری خود را تغییر دهید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید که در کجا اشتباه کرده‌اید. همچنین می‌توانید متوجه شوید که چرا دیگران ناراحت هستند.

۲۴. فکر خود را ردیابی کنید.

وقتی افکار منفی به سراغتان می‌آیند به سرعت از آنها فرار کنید. شاید بتوانید یک الگو پیدا کنید و با معکوس کردن آن دیدتان را به وضعیت منفی و شرایط تغییر دهید.

۲۵. ساکن نشوید.

اشتباه کرده‌اید؟ برای همه اتفاق می‌افتد. به اشتباهات توجه نکنید. با خودتان و بقیه به صلح برسید و سراغ بقیه پروژه بروید.

۲۶. از بدترین منتقد خود بودن دست بردارید.

هیچ کس دیگری نمی‌تواند مانند خودتان احساسات بدتان را تحریک کند. انتقادهای سختگیرانه را متوقف کنید. اگر فکر می‌کنید در بدترین‌حالتتان هستید،  قدری استراحت کنید. بعد از آن می‌توانید به توانایی‌های مثبتتان فکر کنید.

۲۷. به خودتان منطقی بنگرید.

اینکه به خاطر اشتباهات کوچک در محیط کار خودتان را از پا بیاندازید کار آسانی است. اما سعی کنید قدمی عقب بردارید و به اوضاع نگاه کنید. ممکن است متوجه شوید که آنچه فکر می کنید یک مشکل بزرگ است، در واقع چیز مهمی نیست.

۲۸. به خودتان ایمان داشته باشید.

آیا ارتقاء رتبه می خواهید؟ امید دارید که حساب بانکی‌تان پر شود؟ اعتقاد داشته باشید که می توانید این کار را انجام دهید تا اعتقادتان به واقعیت تبدیل شود.

۲۹. از همکاران منفی نگر دوری کنید.

هیچ چیز نمی تواند مانند همکارانی که به همه چیز نگاه منفی دارند، نگرش مثبتی را خراب کند. از صحبت کردن با افرادی که می دانید باعث می‌شوند حس بدتری داشته باشید، خودداری کنید.

۳۰. عمیقا اعتقاد داشته باشید که در کار خود بهترین هستید.

اگر در کار خود بترسید و دائماً به دنبال شکست باشید، به احتمال بسیار زیاد ضعیف‌ترین عملکردتان را خواهید داشت. اگر فکر کنید که کارتان را به خوبی بلدید، به احتمال زیاد تلاشتان را به کار می‌بندید و عملکرد خوبی خواهید داشت.

۳۱. به دنبال فرصت باشید.

در هر شکست فرصتی برای بهبود وجود دارد. وقت خود را صرف فکر کردن در مورد راه‌هایی کنید که بتوانید مشکلاتتان در محل کار را به راه‌هایی برای پیشرفت‌های آینده تبدیل کنید.

تبدیل افکار منفی به افکار مثبت در خانواده و زندگی شخصی

اگر می‌خواهید در مورد خودتان یا در مورد مسائل خانوادگی نگرش مثبتتان را حفظ کنید، این تکنیک های مثبت اندیشی را امتحان کنید.

۳۲. با افراد مثبت اندیش در ارتباط باشید.

مثبت‌نگر بودن مسری است، پس اطرافتان را با دوستانی پر کنید که نیمه پر لیوان‌ها را می‌بینند.

۳۳. خوشحال باشید که زندگی شما خسته کننده نیست.

اگر هیچ اتفاق خوب یا بدی برای شما پیش نمی‌آمد، زندگی‌تان کسل‌کننده می‌شد. هر آنچه برایتان پیش می‌آید را به عنوان یک چالش و سرگرمی و راهی برای ایجاد علاقه به زندگی درنظر بگیرید.

۳۴. دید وسیعی داشته باشید.

هزینه پارکینگ اذیتتان می‌کند؟ البته. آیا بعد از یک هفته هنوز احساس بدی دارید؟ یک ماه چطور؟ بیاموزید که مواردی را که مهم نیستند رها کنید.

۳۵. از گذشته بگذرید.

گذشته، آینده‌ی شما را تعیین نمی کند پس چرا روی آن تمرکز کنید؟ اگر احساس می کنید در گذشته سیر می‌کنید، یک تلاش آگاهانه داشته باشید تا افکار خود را در جهت دیگری سوق دهید.

۳۶. از نگرش دیگران بهره مند شوید.

دوستی دارید که همیشه می‌داند چه چیزی بگوید تا شما احساس خوبی داشته باشید؟ از آسایش اطرافیانتان که نگرش مثبت دارند و می‌توانند باعث شوند احساس بهتری نسبت به اتفاقات زندگی‌تان داشته باشید، دلگرمی بگیرید.

۳۷. مانترای شخصی ایجاد کنید.

مهم نیست که چه ذکری را برای تکرار کردن انتخاب کنید.  هر روز کلماتی که می‌خواهید زندگی کنید را یادآوری کنید. این‌کار می‌تواند مثبت بودن را به شما یادآوری کند. و کمک کند هرچیزی که زندگی بهتان پیش‌کش می‌کند بپذیرید.

۳۸. کسی را پیدا کنید که با او درد دل کنید.

دانستن اینکه تنها نیستید می تواند یک تجربه شفابخش باشد. احساسات منفی خود را با یک دوست، یک عضو خانواده یا یک مشاور به اشتراک بگذارید. احتمالاً بعد از اتمام کار احساس سبکی خواهید کرد.

۳۹. محبت کنید.

اگر می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید برای کسی که به او اهمیت می‌دهید کار خوبی انجام بدهید. به این ترتیب به پاس خوب بودن‌تان احساس خوبی خواهید داشت و علاوه بر آن، روز فرد دیگری را هم می‌سازید.

۴۰. از خودتان دلجویی کنید.

دلجویی کردن از خودتان یکی از راه‌هایی است که می‌توانید مزایای زندگی را به خودتان یادآوری کنید. به خودتان هدیه دهید. و برای خودتان فرصتی برای استراحت ایجاد کنید.

۴۱. نعمت‌هایی که دارید را به خودتان یادآوری کنید.

اینکه خانواده یا دوستانی دارید که به شما احساس خوب می‌دهند، یا حتی اینکه هر روز غذایی برای خوردن دارید را به خودتان یادآوری کنید. شما از نعمت‌های زیادی برخوردارید هرچند که شاید به نظر خودتان چیزهای کوچکی باشند.

۴۲. سپاسگزار باشید.

باید برای نعمت‌های زیادی که به ما داده شده است، سپاسگزار باشیم. از افرادی که زندگی‌ را برایتان شادتر و بهتر می‌کنند تشکر کنید تا انرژی مثبت بیشتری دریافت کنید.

۴۳. ویژگی مثبت کسانی که دوستشان دارید را به آنها یاداوری کنید.

اینکه باعث شوید شخص دیگری نسبت به خودش احساس بهتری داشته باشد، روابطتان را تقویت می‌کند و کمک می‌کند تا به جای افکار منفی، روی افکار مثبت تمرکز کنید.

۴۴. از سرزنش کردن خودداری کنید.

قبض آب پرداخت نشده است. شما می‌توانید از این اتفاق عصبانی شوید و با همسرتان دعوا کنید. یا اینکه می‌توانید گذشت کنید، قدمی پیش بگذارید و کمک کنید تا مشکل حل شود. سرزنش کردن کمکی به حل مشکلتان نخواهد کرد اما گذشت کردن می‌تواند به خودتان و بقیه احساس مثبت‌تری بدهد.

۴۵. بازیگوش باشید.

گاهی کودک درونتان را بیرون بکشید. هیچ چیز دیگری به اندازه‌ی بازیگوشی روحیه و افکارتان را مثبت نمی‌کند.

سرگرمی و آرامش

وقت آزادتان را صرف احساسات منفی و اتفاقاتی که در گذشته افتاده‌اند نکنید. با کمک این نکته‌های کاربردی افکارتان را از وضعیت بد به خوب تغییر دهید.

۴۶. یک کتاب الهام بخش بخوانید.

اگر در زندگی خودتان نمی‌توانید چیزی برای الهام گرفتن پیدا کنید، یک کتاب الهام بخش بخوانید تا بتوانید با الهام گرفتن از زندگی دیگران روحیه خودتان را تقویت کنید.

۴۷. فیلم کمدی ببینید.

تماشای صحنه یا فیلم کمدی مورد علاقه‌تان برای تقویت روحیه‌، محرکی قوی و فوری است. پس از تماشای آن می‌خندید و فراموش می‌کنید که چیزی حالتان را خراب کرده بود.

۴۸. اخبار نبینید.

اخبار غالباً پر از انواع اطلاعات افسرده کننده است. اگر از قبل حال و هوای بدی ندارید، یک شب اخبار را دنبال نکنید و به جای آن کاری انجام دهید که به نظر شما لذت بخش باشد.

۴۹. درگیر فعالیت بدنی شوید.

کار کردن می‌تواند هورمون‌هایی را آزاد کند که به شما حال خوبی می‌بخشند. ورزش کنید، بازی کنید یا فقط در اطراف محوطه قدم بزنید تا چشم انداز خود را بهبود ببخشید.

۵۰. یک موسیقی جالب توجه گوش دهید.

موسیقی می‌تواند یک تقویت‌کننده خلق‌وخوی عالی باشد. چه مشغول رانندگی در اتومبیلتان باشید چه استراحت در منزلتان موسیقی می‌تواند باعث شود احساس خوشبختی کنید.

۵۱. جریان افکار خود را کنترل کنید.

وقتی فقط می نشینید و فکر می کنید افکار منفی بر همه چیز غلبه می کنند؟ وقتی استراحت می‌کنید ذهن خود را رصد کنید و یاد بگیرید که افکار خود را به سمت خاطرات شادتر هدایت کنید.

۵۲. مشغول فعالیت‌هایی باشید که با اهدافتان همسو هستند.

اگر می خواهید وزن کم کنید، آخر هفته را صرف پختن شیرینی نکنید که فقط شما را به سمت زیرپا گذاشتن رژیم کم کالری می‌کشاند. در عوض، با پیاده روی، فوتبال، دویدن با یک دوست یا هر فعالیت دیگری انرژیتان را تخلیه کنید.

۵۳. بر نفس کشیدنتان تمرکز کنید.

وقتی به نظر می‌رسد که مسائل بسیار زیاد هستند و نمی‌توانید با آنها کنار بیایید، سعی کنید روی تنفستان تمرکز کنید. این کار باعث آرامش شما می‌شود، برخی از اضطراب‌هایتان را از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد تا روی عناصر مثبت‌تر در زندگی خود تمرکز کنید.
قبلا در ویدیا راجع به نقش کنترل تنفس در کاهش اضطراب توضیحات کامل‌تری داده‌ایم.

۵۴. روی تمام تفریحات زندگی خود تمرکز کنید.

در حالی که شما ممکن است بیش از ۵۰ ساعت در هفته را مشغول کار کردن باشید، به احتمال زیاد مواردی در زندگی شما نیز سرگرم کننده و لذت بخش است. روی این موارد متمرکز شوید و وقت خود را صرف فکر کردن در مورد روش‌های جدید و جالب برای تفریح کنید.

۵۵. دنیای اطراف خود را کاوش کنید.

با در آغوش گرفتن احساس ماجراجویانه، خود را از احساسات منفی دور کنید. بخشی از شهر را که هرگز به آن سر نزده‌اید، بگردید. به سفری یک روزه در جایی نزدیک محل زندگیتان بروید و یا فقط وقت بگذارید تا خاطرات خوبتان را مرور کنید.

۵۶. هیجان زده شوید.

حتی اگر برای همین شنبه یک میلیون کار دارید، یک دلیل برای هیجان زده شدن پیدا کنید. حتی یک هیجان کوچک هم می‌تواند تاثیر بزرگی بر احساسات شما در طول هفته داشته باشد.

۵۷. چیزی برای خندیدن پیدا کنید.

اگر در طول روز هیچ اتفاق خنده‌داری روی نداده است، به خاطره‌ای فکر کنید که قبلا همیشه شما را می‌خندانده. وقتی می‌خندید، منفی فکر کردن سخت است.

۵۸. بشمارید تا به آرامش برسید.

همه ما در مقطعی چنان ناراحت یا ناامید شده‌ایم که احساس می‌کنیم می‌خواهیم منفجر شویم. اگر احساس می‌کنید که به این نقطه رسیده‌اید، متوقف شوید و شروع به شمارش کنید. برای اینکه راحت‌تر آرام شوید، سعی کنید هر قسمت از بدن را به نوبه خود با شمردن یک عدد آرام کنید تا در نهایت کاملاً آرام و آماده تفکر منطقی باشید.
در ویدیا یک مقاله جامع راجع به کنترل خشم هم داریم که می‌تواند برایتان مفید باشد.

۵۹. مدیتیشن کنید.

مدیتیشن فواید بسیاری دارد و یکی از آنها می‌تواند تقویت مثبت‌اندیشی باشد. مدیتیشن با پاک کردن ذهن و آرامش، می‌تواند مقدار زیادی از انرژی منفی‌ای را که ممکن است شما را بیازارد تخلیه کند.
در این رابطه می‌توانید به مقاله روش آرام سازی جسمانی (ریلکسیشن) جاکوبسن در سایت ویدیا مراجعه کنید.

۶۰. به 100 کاری که از انجام آنها لذت می‌برید فکر کنید.

فکر می‌کنید زندگی‌تان در یک منجلاب بزرگ گرفتار شده است؟ بنشینید و سعی کنید لیستی از کارهایی که از انجام آنها لذت می برید، تهیه کنید. حتی موارد کوچک مانند دوش گرفتن یا قدم زدن در برف می‌تواند شما را متوجه کند که زندگی شما چندان هم بد نیست.

۶۱. خلاق باشید.

تفکر منفی باعث ایجاد احساسات مخرب زیادی می‌شود و یک راه مقابله با آن خلاقیت است. نقاشی یا طراحی کنید، پرده‌های جدید بدوزید، ماکت بسازید یا حتی یک پازل را سرهم کنید.

۶۲. خود را در مکانی شاد تصور کنید.

تجسم می تواند ابزاری قدرتمند باشد. می‌توانید از آن استفاده کنید تا خود را از هر موقعیتی که احساس ناراحتی کرده‌اید آزاد کنید و لبخند بزنید. فقط چشمان خود را ببندید و هر چیزی که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید را تصور کنید .

در مواجهه با چالش ها

همه افراد هر از گاهی باید در زندگی خود با چالش‌هایی روبرو شوند. این چالش‌ها ممکن است اهداف بزرگ و یا موارد پیش‌بینی نشده باشند. این نکات می توانند به شما کمک کند با لبخندی روی صورت خود با این چالش‌ها روبرو شوید.

۶۳. وانمود کنید تا اتفاق بیفتد.

یک راه برای مقابله با یک چالش ایجاد احساس اطمینان و خوشبختی در خود است. در ابتدا ممکن است این احساس واقعی نباشد، اما با گذشت زمان شما واقعاً احساس خوشبختی می‌کنید و شاید حتی به هدف خود نزدیک شوید.

۶۴. باور کنید که بهبود پیدا می‌کنید.

کسانی که با بیماری روبرو هستند ممکن است احساس ناامیدی یا ترس داشته باشند. این احساسات به هیچ وجه کمکی به بهبود شرایط نمی کنند. تمرکزتان را روی بهبودی بگذارید و هر لحظه به گونه‌ای زندگی کنید که انگار به زودی سلامتی کامل خود را بدست می‌آورید.

۶۵. بدانید که موانع برای به چالش کشیدن شما وجود دارند.

در طول مسیر موفقیت خود قرار است با برخی از موانع روبرو شوید. باید این را بدانید که وجود موانع لزوما به این معنی نیست که شما باید از هدف خود دست بکشید. بلکه موانع وجود دارند تا شما مطمئن شوید واقعا چه چیزی را می‌خواهید.

۶۶. خود را با وزنی که می خواهید باشید تصور کنید.

کاهش وزن حتی برای مصمم ترین افراد می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. تصویر کردن خودتان با وزنی که می‌خواهید داشته باشید می‌تواند انگیزه خوبی برای رسیدن شما به مسیر موفقیت باشد.

۶۷. کوچک شروع کنید.

به یکباره کار کردن با یک هدف بزرگ می‌تواند بسیار طاقت فرسا و گاه دلسرد کننده باشد. کارها را قدم به قدم انجام دهید و اهدافتان را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید به آنها برسید.

۶۸. تسلیم نشوید.

وقتی در موقعیت سختی گرفتار شوید، تسلیم شدن راه آسانی برای خروج است. مهم نیست که چقدر احساس منفی دارید، هرگز به خودتان اجازه ندهید از دنبال کردن چیزی که واقعاً می خواهید منصرف شوید. اگر تسلیم نشوید، در طولانی مدت از خودتان تشکر خواهید کرد.

۶۹. انتظار نداشته باشید که تغییر آسان باشد.

هیچ کس هرگز قول نداده که ایجاد یک تغییر بزرگ در زندگی شما آسان خواهد بود. یا اینکه غلبه بر موانع مانند آب خوردن است. اصلا قرار نیست ساده باشد. اما اجازه ندهید مشکلات باعث شوند اعتماد به نفستان را از دست دهید و یا به راه‌های منفی کشیده شوید.

۷۰. نیمه پر لیوان را ببینید.

در ناامیدی بسی امید است. در هر موقعیتی امیدوار باشید. در میان همه آشفتگی های موجود در یک موقعیت، نقطه روشن را پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید تا بتوانید از آن عبور کنید.

۷۱. هیچ شرایطی دائمی نیست.

حتی اگر در حال کنار آمدن با غم و اندوه از دست دادن عزیزانتان هستید، به یاد داشته باشید که به مرور زمان احساس بهتری خواهید داشت. ممکن است همیشه از این فقدان ناراحت باشید ، اما با گذشت زمان تحمل این غم آسان‌تر می شود. هر روز به خودتان یادآوری کنید که شرایط بد زودگذر است و دائمی نیست.

۷۲. عمیقا باور کنید موفق خواهید شد.

اگر می خواهید یک انگیزه مضاعف برای موفقیت داشته باشید، باور کنید که موفق خواهید بود. این ممکن است اعتماد به نفس و اطمینان برای تغییر ایجاد کند.

۷۳. با تغییر روبرو شوید.

جهان دائماً در حال تغییر است و شما و اطرافیانتان نیز تغییر می‌کنید. با این تغییرات کنار بیایید و درک کنید که آنها همیشه به معنای پایان خوشبختی نیست بلکه فقط اتفاق متفاوتی است.

۷۴. برای مقاومت باید اراده خود را تقویت کنید.

چالش‌های زندگی می‌توانند شما را از بین ببرند، یا باعث شوند به همه دنیا بدبین شوید همچنین می‌توانند به شما قدرتی ببخشند که هرگز تصورش را نمی‌کردید و باعث رشد و تعالی شما شوند. شما هر دو راه را در اختیار دارید اما راه دوم را انتخاب کنید.

۷۵. سرش را بزن!

گاهی اوقات بهترین راه برای مقابله با موارد منفی در زندگی شما این است که آنها را کله‌پا کنید. دستیابی به یک نتیجه یا حداقل حرکت به آن سمت، احتمالاً باعث می شود که نسبت به هر موقعیتی احساس بهتری داشته باشید.

۷۶. روی یافتن راه حل متمرکز شوید.

در مشکلات خود غرق نشوید. در عوض، برای یافتن راه حل و حل آنها تلاش کنید. شما قادر خواهید بود فعال باشید و کنترل زندگی خود بدست بگیرید.

۷۷. اجازه ندهید مشکلات شما را متوقف کند.

هنگام دستیابی به هر هدفی، در طول مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شوید. اجازه ندهید که اینها جلوی هدف نهایی را بگیرند.

۷۸. خود را در مسیر نگه دارید.

ضعیف بودن آسان است. بسیار راحت است که از مسیر رسیدن به اهدافتان کنار بکشید. اما اجازه ندهید ضعف بهترین موقعیت را از شما بدزدد. در غیر این صورت پشیمان خواهید شد. ذهنیت مثبتتان را به خودتان یادآوری کنید و طبق برنامه حرکت کنید.

نگرش روزانه

اگر واقعاً می خواهید دیدگاه خود را در زندگی تغییر دهید، سعی کنید از این تکنیک‌ها استفاده کنید تا نحوه برخورد با مشکلات و جهان‌بینی خودتان را تغییر دهید.

۷۹. زیبایی را در همه چیز ببینید.

حتی اگر با بدترین حالت روبرو هستید، گذاشتن وقت کافی برای نگاه کردن به همه چیزهای زیبایی که شما را در جهان احاطه کرده است، شما را متحول می‌کند، و روحیه شما را بالا خواهد برد.

۸۰. درک کنید که افکار شما مدیر شما نیستند.

این شمایید که تصمیم می‌گیرید به چه چیزی فکر کنید. شما رئیس افکارتان هستید و نه برعکس. پس هر وقت افکار منفی به سراغتان آمدند جلویشان را بگیرید.

۸۱. وقت بگذارید تا بفهمید واقعاً چه می خواهید.

وقتی حس می‌کنید نسبت به کارهایی که انجام نداده اید احساس منفی دارید، وقت بگذارید تا فکر کنید که آیا واقعاً می‌خواهید آن کارها را انجام دهید. با فهمیدن آنچه برای شما بسیار مهم است می‌توانید به از بین بردن احساسات بد نسبت به چیزهایی که واقعاً نمی‌خواهید کمک کنید.

۸۲. چیزهای خوب را بپذیرید.

گاهی اوقات ما چنان گرفتار چیزهای بد می‌شویم که فراموش می‌کنیم از چیزهای خوب قدردانی کنیم. دقیقه‌ای بنشینید و به همه اتفاقات مثبتی که در روز شما افتاده است فکر کنید، هر چقدر هم کوچک باشد.

۸۳. برای تمام احتمالاتی که پیش رو دارید هیجان زده شوید.

در آینده هر اتفاقی ممکن است که رخ دهد. احتمالات بی‌شمارند و حتی در میان بدترین‌شان هم چیزهایی هست که می‌تواند باعث رشد و شکوفایی شما شود. از آینده نترسید و برای دیدن هر اتفاق ممکنی هیجان داشته باشید.

۸۴. باور کنید دنیا مکان خوبی است.

اگر فقط تیرگی‌ها و غم‌های جهان را ببینید این کار به شما کمکی نخواهد کرد. باور کنید جهان جای خوبی است. سپس جهان خوبی‌هایش را به شما نشان خواهد داد.

۸۵. دست از بهانه‌تراشی بردارید.

همیشه هر کسی می‌تواند میلیون‌ها بهانه برای انجام ندادن هرکاری بتراشد، حتی اگر آن کار باعث خوشبختی او شود. از قرار دادن موانع در مسیر خوشبختی خود دست بردارید و بهانه های فلج کننده را دور بیاندازید.

۸۶. نقش قربانی را بازی نکنید.

هر از گاهی اتفاقات بد برای همه رخ می‌دهد. ترحم کردن به خودتان یا طلب دلسوزی دیگران شرایط را بهتر نمی‌کند. خود را جمع و جور کنید و برای رفتن به سمت آینده‌ای شادتر بجنگید.

۸۷. آینده خود را در دست شخص دیگری قرار ندهید.

تنها شما هستید که باید به آینده‌تان شکل دهید. این را به یاد داشته باشید و کنترل مسیر و رویدادهای زندگی‌تان را بدست بگیرید.

۸۸. اهداف واقع بینانه ایجاد کنید.

مطمئنا اگر اهدافتان به قدری دست نیافتنی باشند که هرچه تلاش می‌کنید به آنها نرسید، ناامید می شوید. اهداف کوچکتر یا واقعی‌تری انتخاب کنید تا بتوانید به جای شکست خوردن هر روز، پیروزی را تجربه کنید.

۸۹. شادی را انتخاب کنید.

هر روز که از خواب بیدار می‌شوید ، تصمیم می‌گیرید خوشبخت باشید یا بدبخت شوید. شادی، خوشحالی و خوشبختی را انتخاب کنید تا زندگی بسیار شادتری داشته باشید.

۹۰. باور کنید می توانید تغییر کنید.

هر کس بععضی از خصوصیات خودش را نمی‌پسندد. گاهی ممکن است احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید. اولین قدم برای تغییر این ویژگی‌ها این است که باور کنید می‌توانید تغییرشان دهید.

۹۱. فوراً شروع کنید.

آیا می‌خواهید تغییر مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید؟ فورا انجامش دهید. به تعویق انداختن آن فقط به شما فرصت می دهد تا بهانه بگیرید. بنابراین در اسرع وقت شروع کنید.

۹۲. باور کنید لیاقت چیزهای خوب را دارید

اگر واقعا باور نداشته باشید در زندگی لیاقت چیزهای خوب را دارید، چیزهای خوب زیاد سر راه‌تان قرار نمی‌گیرند. باور کنید ارزش خوش‌شانسی را دارید تا خوش‌شانس باشید.

۹۳. اجازه ندهید افکار منفی شما را کنترل کنند.

منفی‌نگری می‌تواند مزاحم و آزاردهنده باشد. تا جایی که کنترل هر جنبه از زندگیتان را از دست بدهید و احساس بدبختی کنید. از افکار منفی عبور کنید و کنترل احساساتتان را بدست بگیرید.

۹۴. لبخند بزنید.

گاهی اوقات به تنها چیزی که نیاز دارید خندیدن است. لبخند می‌تواند باعث شود که واقعا حس خوبی پیدا کنید. تمرین کنید تا زمانی که حتی حس خاصی هم ندارید چهره‌ی خندان و بشاشی داشته باشید.

۹۵. تصمیمات خود را کنترل کنید.

شما درباره آنچه در زندگی شما اتفاق می افتد مسئولید، حتی وقتی احساس می کنید انتخاب دیگری ندارید. کنترل تصمیمات خود را بدست بگیرید و انتخاب‌هایتان را شادتر و مثبت تر کنید.

۹۶. انرژی مثبت بدهید.

هرچه از یک دست بدهید از دست دیگر می‌گیرید. پس به دیگران انرژی منفی ندهید. نگرش مثبت داشته باشید. مطمئن باشید حتی اگر این ضرب المثل درست نباشد هم این کار به شما احساس بهتری خواهد داد.

۹۷. بدی‌ها را از زندگی‌تان دور کنید.

کنترل چیزهای خوب و بدی که به زندگی شما وارد می‌شوند در دستان شماست. هر وقت برایتان مقدور بود چیزهای منفی‌ای که وارد زندگی‌تان شده اند دور بریزید.

۹۸. تفکر مثبت را به یک عادت تبدیل کنید.

تمرین مثبت اندیشی فقط برای زمان‌هایی که روحیه شما خراب است نیست. تلاش کنید تا مثبت‌اندیشی کار هر روزه و روال معمول شما باشد. چه زمانی که سرحال هستید چه زمانی که ناراحتید.

۹۹. تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید و چرا می‌خواهید.

فکر می‌کنید در زندگی چیزهایی می‌خواستید و به آنها نرسیده‌اید؟ و از این بابت احساس ناراحتی می‌کنید؟ یک لحظه عقب نشینی کنید و دلایلی را که واقعاً می خواهید آن چیزها را بدست بیاورید کشف کنید. ممکن است متوجه شوید که آنقدر که فکر می‌کردید به آنها دلبسته نیستید.

۱۰۰. با چشمان تازه به چیزها نگاه کنید.

گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید خوابیدن است. مشکل را موقتا رها کنید. بخوابید تا بتوانید روز بعد زمانی که به اندازه سابق احساساتی نیستید به آن نگاه کنید.   منبع: rncentral[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.