ما در درمانکده روابط عاطفی با استفاده از رویکردهای علمی و اثربخش رواندرمانی و مشاوره به شما کمک می کنیم، تا از اضطراب، افسردگی، مشکلات زناشویی و روابط عاطفی خود رهایی پیدا کرده و مسیر توسعه فردی خود را رقم بزنید.
گرایش دختران به مردان متاهل

یکی از مسائل و موضوعاتی که خانواده ها و جوانان با آن درگیرند و مشاوران روانشناسی بیشتر از قبل با آن سروکار دارند، کشش دختران جوان به مردان متأهل است.

این مسئله و در واقع مشکل، ریشه در روان فرد دارد. از نظر علم روانشناسی بالینی، یکی از علل گرایش دختران به مردان متأهل، دعوای والدین و در نهایت جدایی آنهاست.

حال ببینیم این قضیه، به چه صورت می‌تواند باعث مجذوب شدن دختران طلاق به مردان متأهل گردد؟!

دختران طلاق (منظور دخترانی که والدینشان از هم جدا شده اند) به شدت از ازدواج می‌ترسند و تمایلی به این امر نشان نمی‌دهند.در واقع آنها می‌ترسند دچار سرنوشت مادرشان شوند. از طرفی هم به لحاظ عاطفی، در پی ارضای نیازهایشان هستند. که این خلا عاطفی و بی مهری پدر را در وجود مرد دیگری جست و جو می‌کنند.

تمایل دختران به مردان متاهل

اما چرا نیازهای عاطفی خود را در مردان متأهل جست و جو می‌کنند؟

دلیل اول گرایش دختران به مردان متاهل

اولین پاسخی که برای این سؤال می‌توان پیدا کرد؛ این است: دختری که به مرد متأهل گرایش پیدا می‌کند، به دنبال امنیت روحی و روانی است و عقیده‌اش بر این است که مرد متأهل می‌تواند این امنیت را برایش به ارمغان بیاورد که قبل از آن از این امنیت بی بهره بوده است.

دلیل دوم گرایش دختران به مردان متاهل

دلیل دیگری که در گرایش دختران به مردان متأهل حائز اهمیت است، دارا بودن امنیت اقتصادی است. چون به عقیده این دسته از دختران، مردان مجرد، عمدتا، به لحاظ مالی قادر به حمایت آنها نیستند و همین باعث می‌شود که این دختران از ازدواج با مردان مجرد سرباز زنند.

دلیل سوم تمایل دختران به مردان متاهل

آزادی نسبی است که به زعم این دختران، در ازدواج با مردان متأهل، نصیبشان می‌شود. از نظر این دسته از دختران، مردان متأهل با توجه به داشتن زندگی مشترک اصلی‌شان،نمی‌توانند به طور مرتب و دائمی، کنار آنها بوده و به قول خودشان، آنها را کنترل کنند.

به همین علت، پیامد ازدواج با این مردان، آزادی‌ای است که در خانه پدری از آن بی‌بهره بوده‌اند و فکر می‌کنند می‌توانند در ازدواج با مرد متأهل آن را به دست آورند. از این موضع اگر به قضیه بنگریم، علت گرایش دسته‌ای از دختران به مردان متأهل، طبق اظهارات خودشان این است که اینگونه مردان نیز همانند والدینشان کاری به کار آنها نداشته و به واسطه‌ی مشغله‌ی زندگی اولشان آن‌هارا آزاد گذاشته‌اند، آزادی که این دختران، به وجودش در زندگی قبل از ازدواج، عادت کرده اند.

دلیل چهارم تمایل دختران به مردان متاهل

عدم علاقه برخی از دختران به فرزند آوری، دلیل دیگری است برای گرایششان به مردهای متأهل.

در جامعه امروزی، بعضی از دخترها، علاقه چندانی به فرزندآوری نشان نمی‌دهند و در کل، حوصله‌ی مراحل بارداری و تربیت فرزند را ندارند.به همین خاطر، حاضرند با مردی ازدواج کنند که متأهل است و فرزند دارد.

دلیل پنجم گرایش دختران به مردان متاهل

در انتها، پختگی و با تجربه بودن مردان متأهل است که دختران جوان دنیای امروز را جذب خودشان کرده است. چون از مردان مجرد و جوان، شاید ناخواسته‌ رفتاری سر بزند که خوشایند دختران جوان نیست؛ اما یک مرد متأهل می‌داند چگونه باید با یک خانم رفتاری مناسب داشته باشد. چون در برخورد با یک خانم، دارای تجربه است.

اما باید دید تا چه حد این باورها و عقاید درست است و باید بدانیم برای رفع این معضلات و باورهای غلط برخی از این دختران به کجا مراجعه کرده و از چه کسانی کمک بگیریم.

شما با مراجعه به کلینیک ویدیا و بهره‌گیری از مشاوره‌ ی تخصصی که توسط تیم پرقدرت مشاوران و روانشناسان حرفه‌ای این کلینیک صورت می‌گیرد، می‌توانید به مشکلات خود در این زمینه فائق آیید.در کلینیک ویدیا در بخش روان درمانی، متخصصان و روان درمانگران متبحر موارد ناهشیار را به هشیار وارد کرده و مراجع هیجانات خود را بروز می‌دهد، هیجاناتی که او در موارد مشابه واقعی از خود نشان می‌دهد.

نویسنده: طناز ابوالحسن زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.