ما در درمانکده روابط عاطفی با استفاده از رویکردهای علمی و اثربخش رواندرمانی و مشاوره به شما کمک می کنیم، تا از اضطراب، افسردگی، مشکلات زناشویی و روابط عاطفی خود رهایی پیدا کرده و مسیر توسعه فردی خود را رقم بزنید.
ازدواج موفق بعد از طلاق

طلاق به یکی از مراحل پس از ازدواج گفته می­‌شود که در صورت عدم وجود تفاهم بین زوجین یا هر دلیل محکمه پسندی از سوی داداگاه، اتفاق می­‌افتد و در بسیاری از شرایط هم، امکان اینکه ازدواج به طلاق ختم نشود، وجود دارد. اما با توجه به بالا رفتن آمار طلاق، ازدواج مجدد نیز به عنوان یکی دیگر از انتخاب‌­های افراد به میان می­‌آید.

پس از جدایی نکته‌­ای که بسیار حائز اهمیت است ازدواج موفق بعد از طلاق محسوب می‌­شود؛ چرا که بدیهی است، هم خانم و هم آقا خواستار یک زندگی زناشویی ناخوشایند دوباره نیست و نمی‌­خواهد ازدواج مجدد او به طلاق منجر شود.

ازدواج موفق بعد از طلاق به شرایط و فاکتورهای زیادی وابسته است.

اولین مرحله، قبول کردن این رویداد است؛ یعنی شما باید بپذیرید که جدایی اتفاق افتاده است و این پایان دنیا نیست.

باید باور کنید که می­‌توانید زندگی خود را از نوع بسازید و حتی در این جریان، بسیار پخته‌­تر و هوشمندانه‌­تر عمل کنید، چرا که تجریبات رابطه پیشین شما سبب آگاهی‌­هایی در خصوص زندگی زناشویی و ازدواج شده‌اند. از این رو در صورتی که تمایل دارید در رابطه با ازدواج موفق بعد از طلاق بیشتر بدانید و خود را وارد مرحله جدیدی از زندگی کنید، پیشنهاد می‌­شود که ادامه این مطلب را از دست ندهید.

باور کردن طلاق

نقش باور کردن طلاق در ازدواح موفق بعد از طلاق
باور کردن طلاق

همان­‌طور که پیش از این هم ذکر کردیم، طلاق یک مرحله از ازدواج محسوب می­‌شود که می­‌تواند اتفاق بی­افتد یا نیفتد.

طلاق پایان ازدواج و زندگی مشترک است، نه صرفا پایان زندگی شما! با این حساب قدم اول برای شروع یک زندگی جدید، باور کردن طلاق و طبیعی بودن آن است.

اگر در زندگی گذشته خود احساس امنیت نمی‌­کردید، نیازهای‌­تان از لحاظ روحی، جسمی، مالی و جنسی برطرف نمی­‌شده و یا به هر دلیل منطقی توانایی ادامه زندگی مشترک نداشته‌­اید و طلاق را انتخاب کردیده‌­اید، باید بگوییم که راه درست را در پیش گرفته‌­اید.

طلاق را باور کنید و اکنون باید در صورت تمایل خود را برای ازدواج موفق بعد از طلاق آماده کنید. طلاق یک اشتباه نیست، بلکه یک انتخاب است.

باورهای غلط و پوچ خود را کنار بگذارید. قطعا افکاری چون «نکند دوباره به طلاق ختم شود؟»، «اگر دوباره همان مشکلات پیش بیاید چه؟»، «اگر او هم مرا ترک کند؟»، «اگر باز هم اشتباه باشد؟»، «اگر…..» و از این دست افکاری که جلوی شما را برای درست تصمیم گرفتن می‌­گیرند و در نهایت هیچ نتیجه­‌ای را هم با خود به دنبال نخواهند داشت.

این ترس‌­ها را کنار بگذارید و به این را باور کنید که ازدواج مجدد نه تنها کار بد یا ناپسندی نیست، بلکه می­‌تواند کیفیت زندگی شما را نیز ارتقا ببخشد.

ترس‌­ها و تردیدها را کنار بگذارید و تنها برای رشد فکری و روحی خود تلاش کنید تا به ازدواج موفق بعد از طلاق دست پیدا کنید.

رهایی از بحران طلاق

طلاق گرفتن نمی‌­تواند به عنوان یک اتفاق خوشایند تلقی شود؛ برای همین هم داشتن احساس بد پس از طلاق یک مسئله کاملا عادی است.

بحران طلاق در وهله اول شاید ساده به نظر برسد، اما برای ازدواج موفق بعد از طلاق لازم است که از این بحران گذر کنید.

انکار، خشم، چانه زنی و افسردگی، به عنوان چهار مرحله مهم و اساسی برای رهایی از بحران طلاق شناخته می‌­شوند. شما باید این چهار مرحله را سپری کنید.

واقعیت امر این است که برای شروع یک زندگی دوباره، باید زندگی قبلی خود را به صورت کامل از یاد ببرید.

منظور از اینکه از یاد ببرید، این است که دیگر هیچ­گونه احساس مانند حسرت، علاقه و یا حتی کینه در وجود شما نباشد.

زندگی شما نباید زندگی بعدی­تان را تحت شعاع قرار دهد. با این حساب توصیه می­‌شود که حداقل برای یک سال پس از طلاق به خودتان مهلت کنار آمدن بدهید.

زندگی آینده شما نباید تحت تاثیر زندگی گذشته باشد و از کنار آمدن با جدایی از زندگی قبلی به زمان نیاز دارد.

البته نمی­‌توان گفت که این محدوده زمانی برای همه یکسان است؛ در حالی که شخصیت و ویژگی­‌های فردی افراد سبب تمایز و تفاوت برخورد و رفتار آن­‌ها با مسائل گوناگون اعم از طلاق خواهد شد.

کشف علت طلاق

کشف علت طلاق
کشف علت طلاق

یک ازدواج زمانی به طلاق منجر می­‌شود که مشکل یا مشکلاتی در آن زندگی سر باز کنند.

بنابراین برای ازدواج موفق بعد از طلاق باید ریشه مشکلات قبلی را بیابید و سعی کنید که آن­‌ها را از بین ببرید.

هدف شما به هیچ وجه نباید پیدا کردن مقصر برای رابطه قبلی باشد. فقط باید از مشکلی که از بطن آن طلاق متولد شده است را شناسایی کنید.

اگر مشکل از شخص شما بوده باید برای رفع کردن آن تلاش کنید تا زندگی جدیدتان را مجددا به طلاق نرساند.

در صورتی که مشکل از طرف مقابل بوده و شما توانایی کنار آمدن با آن مشکل را نداشته‌­اید، به صورتی که طلاق را ترجیح داده­اید، باید دقت کنید که آن مسئله در شخصیت و زندگی طرف مقابل فعلی شما وجود نداشته باشد تا دوباره طلاق به عنوان تنها انتخاب شما به میان نیاید.

از جایگاه پیشین خود کناره­گیری کنید

برای این‌که ازدواج موفق بعد از طلاق صورت بگیرد، شما باید از روی صندلی قربانی بلند شوید و به این باور دست پیدا کنید که قربانی یک ماجرا نیستید و حق زندگی دارید.

تا زمانی که شما خودتان را به صورت کامل وقف زندگی گذشته می­‌کنید و سعی دارید که در جایگاه قربانی از خود دفاع کنید، نمی­‌توانید وارد یک زندگی جدید شوید.

شکست پیشین شما برای گذشته است و قرار نیست تا ابد به دنبال سهم خود از شکستی که حق­تان نبوده باشید.

رفع نقاط ضعف

رفع نقاط ضعف
رفع نقاط ضعف

هیچ­کس کامل نیست و داشتن ضعف به هیچ وجه بد یا نامطلوب نیست.

واقعیت امر این است که در زندگی مشترک طرفین باید خودخواهی را کنار بگذارند.

شما نمی‌­توانید تمامی عادات و رفتارهای دوران مجردی خود بار بزنید و به خانه متاهلی ببرید.

تغییر کردن تا حدی از ویژگی­‌های اساسی رابطه صحیح به شمار می­‌آید. رفتارها و عادات مخرب نمی­‌توانند زندگی شما در قالب یک ازدواج درست معرفی کنند.

قطعا بعد طلاق پس از افکار طولانی و کنکاش‌­های بسیار به یک سری از نقاط ضعف خود در زندگی زناشویی دست پیدا خواهید کرد که اگر آن­‌ها را تصحیح کنید، کیفیت زندگی شما بهتر خواهد شد.

هدف تغییر غلط و غیر اصولی نیست. لطفا منطقی فکر کنید و نگویید که نباید تغییر کنیم و طرف مقابل باید ما را همان­‌طور که هستیم بپذیرد.

قطعا طرف مقابل­‌تان هم برخی عادات و رفتار خود را تغییر خواهد داد تا در نهایت زندگی بهتری را برای هردوی­تان به ارمغان آورد.

هدف داشتن برای ازدواج مجدد

ازدواج موفق بعد از طلاق به شرطی صورت می­‌گیرد که عاقلانه و با هدف باشد.

هرگز نباید برای فرار از ناراحتی­‌های طلاق به ازدواج مجدد روی آورید.

می­‌دانیم که در این برهه از زمان شما از سمت خودتان و اطرافیان­‌تان تحت فشار هستید و نیاز به روزنه‌­ای از امید دارید تا بتواند شما را از آن شرایط نجات دهد.

اما لازم است بدانید که ازدواجی که با هدف فرار از رابطه قبلی صورت بگیرد، موفق نخواهد بود.

چرا که شما قصد دارید یک زندگی سالم و جدید را برای خود بسازید. هدف خود را از ازدواج مجدد مشخص کنید. زمانی که بدانید برای چه هدفی قصد دارید زندگی جدید خود را آغاز کنید، می­‌توانید بهترین نتیجه را از رابطه بگیرید.

رابطه قبلی را دور بی­اندازید

رابطه قبلی را دور بی­اندازید

اگر پس از گذشت زمان باز هم مواقعی پیش می‌­آید که با خود فکر می‌­کنید چرا ازدواج­تان به طلاق کشیده شد یا به دنبال مقصر می­‌گردید و حال­تان بد می‌­شود، یعنی شما هنوز هم در خاکستر رابطه قبلی در حال جستجوی نور و گرما هستید، در حالی که آن آتش خیلی وقت است که خاموش شده است.

تا زمانی که نتوانید تکلیف خود را با رابطه قبلی روشن کنید نمی­‌توانید همسر خوبی برای شخص فعلی باشید و در نتیجه ازدواج موفق بعد از طلاق باز هم به عنوان یک رویای غیرقابل دسترس به نظر خواهد رسید.

برای اینکه بتوانید تاثیرات زندگی گذشته خود را به صورت کامل از بین ببرید و یا حداقل زندگی جدید خود را از این تاثیرات محفوظ نگه دارید، تنها باید همه چیز را به دست زمان بسپارید. زمان دقیقا آن چیزی است که می­‌تواند اتفاقات و حوادث ناخوشایند را کم­رنگ‌­تر کند و یا حداقل روحیه و قوای شما را برای مقابله با آن‌­ها بالاتر ببرد.

ازدواج پیشین خود را با ازدواج مجدد مقایسه نکنید

توجه داشته باشید که ازدواج موفق بعد از طلاق زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما به این درک برسید که شخص قبلی و شخص فعلی، دو انسان متفاوت با موقعیت، افکار، رفتار، خانواده، فرهنگ و توان مالی متفاوتی هستند.

بنابراین نباید انتظار داشته باشید که جنبه­‌های مثبت رابطه قبلی، عینا در رابطه حاضر تکرار شوند.

باید توقعات خود را بدون هدف بیان کنید و دائما در حال کنکاش زندگی پیشین خود نباشید. نگذارید خرابه‌­های زندگی قبلی، زندگی فعلی­تان را نیز تخریب کنند.

شرایط را بپذیرید و توضیح دهید

این واقعیت که شما در حال ازدواج مجدد هستید یک اصل غیرقابل انکار به شمار می­‌آید.

شاید شما در ازدواج مجدد خود پدر یا مادر یک فرزند باشید، یا مجبور باشید فرزند شخص مقابل را قبول کنید و یا حتی بخشی از درآمد خود را به عنوان مهریه در صورت آقا بودن، به همسر قبلی خود بپردازید.

لطفا این شرایط را در وهله اول خودتان بپذیرید و در مرحله بعدی شرایط را به صورت تمام و کمال برای طرف مقابل خود توضیح دهید.

پنهان کردن فرزند یا مهریه، مسائل کوچک و ساده­ای نیستند و بعدها در صورت آشکار شدن می­توانند زندگی شما را دوباره به راه طلاق بکشانند.

اینکه طرف مقابل­تان در همان ابتدا با شرایط کنار نیاید و با شما ازدواج نکند، خیلی بهتر از این است که مدتی بعد متوجه قضایا شود و شما را به این واسطه ترک کند.

در انتخاب خود دقت کنید

خوب بودن و مورد تایید بودن یک شخص از سوی همگان به این معنا نخواهد بود که او آدم زندگی شما است.

طرف مقابل­‌تان را خودتان انتخاب کنید.

این شما هستید که قرار است برای یک عمر با آن فرد زیر یک سقف زندگی کنید؛ پس باید این را هم در نظر داشته باشید که ذهنیت شما از رفتار و شخصیت طرف مقابل اهمیت دارد و انتخاب شما است که در نهایت زندگی مطلوب یا نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

برای خوشبختی تلاش کنید

ازدواج موفق بعد از طلاق، یک فاکتور اکتسابی است.

شما نمی­‌توانید دست روی دست بگذارید و منتظر باشید که همه چیز درست و بر وفق مراد پیش برود. ر

ابطه و زندگی زناشویی نیازمند درک متقابل طرفین و تلاش برای بهبود کیفیت زندگی به همراه حفظ احساس رضایت و انرژی مثبت درون زندگی است. سعی کنید خوشی‌­ها را بسازید و منتظر اتفاق افتادن آن­‌ها نباشید.

طرف مقابل خود را درک کنید

طرف مقابل خود را درک کنید
طرف مقابل خود را درک کنید

بالطبع ما در جایگاه شما نیستیم و نمی­دانیم که شرایط­تان دقیقا چطور است.

اما درک طرف مقابل سبب بهبود رابطه خواهد شد؛ زمانی که شخص تلاش شما را برای درک کردن خود ببیند، سعی خواهد کرد متقابلا این رفتار را برای شما هم داشته باشد.

در نهایت لازم است ذکر کنیم که ازدواج موفق بعد از طلاق تنها راه ادامه زندگی نیست.

فراموش نکنید که ازدواج تنها مرحله‌­ای از زندگی است که شما می­‌توانید آن را انتخاب کنید یا نکنید.

زمانی که برای ازدواج پافشاری دارید و گمان می­‌کنید که با ازدواج زندگی شما از این رو به آن رو خواهد شد، باید در نظر داشته باشید که ازدواج به معنای شریک کردن یک شخص دیگر در زندگی فردی خود و ساختن زندگی مشترک است.

این زندگی مشترک، مسئولیت­‌های مختص خود را دارد که شاید در روزهای اول شیرین به نظر برسد، اما در ادامه هر فرد موظف است برای بقای زندگی مشترک، وظایف و مسئولیت‌­های خود را به نحو احسن به جای آورد. بنابراین اگر آماده ازدواج مجدد نیستید به دنبال ازدواج موفق بعد از طلاق نباشید.

با این حال اگر تمام شرایط لازم را برای ازدواج مجدد دارید، ازدواج موفق بعد از طلاق هرگز دست نیافتنی و غیرممکن نیست. تنها کافی است که خوشبختی را باور کنید و تمام تلاش خود را برای ساختن یک زندگی فوق‌العاده، به کار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.