برای دریافت مشاوره تماس بگیرید
۰۹۱۹۰۸۱۲۱۸۸ ۰۲۱۹۱۰۳۱۸۱۰ ۰۲۱۹۱۰۳۱۸۰۷

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است، چون می‌تواند از بروز مشکلات زوجین در آینده پیشگیری کند. اگر دختر و پسر قبل از شروع زندگی مشترکشان، با مشاور به مشاوره بپردازند، قطعاً بسیاری از نقاط مبهم طرف مقابلشان، آشکار می‌شود.با کمک مشاور، دختر و پسر نسبت به زندگی مشترک، دید وسیع‌تر و عقلانی‌تری پیدا می‌کنند.

اگر هر دونفر به توافق برسند که به یک کلینیک تخصصی مشاوره مراجعه نمایند، نسبت به رفتار، احساسات، هیجانات و بسیاری از مسائل یکدیگر اشراف پيدا می‌کنند. این‌ها تنها چند دلیل برای مهم جلوه دادن مشاوره قبل از ازدواج می‌باشد. دلایل دیگری نیز وجود دارد که در ادامه ی مقاله، به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دلیل اول مشاوره پیش از ازدواج : تصمیم‌گیری راحت‌تر و دقیق‌تر.

زوجین با حضور در جلسات مشاوره و استفاده از راهنمایی‌های مشاور، می‌توانند راحت‌تر و دقیق‌تر در مورد ازدواج تصمیم بگیرند و متوجه شوند اقدام‌شان برای ازدواج تا چه حدی درست است؟! با گوش فرا دادن به صحبت‌های مشاور، درمی‌یابند تصمیمشان در مورد ازدواج و زندگی مشترک، تصميمی عجولانه و تنها از روی احساس بوده یا نه؟!

دلیل دوم: کنترل احساسات و هیجانات.

از دیگر پیامدهای مشاوره پیش از ازدواج، این است که زوجین نسبت به احساسات و هیجاناتی که در وجودشان است، آگاه‌تر شده و درصدد آن برمی‌آیند که آن‌ها را تحت کنترل خود درآورند.

بروز این احساسات و هیجانات، چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج، اگر با مشورت یک مشاور متخصص صورت بگیرد قابل کنترل خواهد بود. مسئله دیگری که در این مورد وجود دارد. این است که علاوه بر کنترل احساسات خود، هرکدام از طرفین، احساسات و هیجانات طرف مقابل را شناخته‌ و نسبت به آنها آگاهی می‌یابد.

دلیل سوم مشاوره پیش از ازدواج : آشنایی با نقش ها و وظایف زناشویی در آینده.

اعلام رضایت بر گفت و گو با یک مشاور متبحر، قبل از ازدواج باعث می‌شود دختر و پسر، هر کدام به طور مجزا، نقش خود را در زندگی مشترک پیدا کرده و بداند هر کدام چه وظیفه‌ای در برابر پیش‌برد زندگی مشترک‌شان دارند. وقتی زوجین قبل از ازدواج با مشاور به مشورت می‌نشینند، آگاهانه و با علاقه، وظایف خود را در زندگی آینده می‌پذیرند و دچار چالش و نزاع در این مورد نمی‌شوند.

دلیل چهارم: آگاهی نسبت به صمیمت و عشق واقعی یکدیگر و رابطه جنسی.

از دلایل مهم دیگری که می‌توان به جوانان توصیه کرد که قبل از ازدواج حتماً به مشاور، آن هم یک مشاور حرفه ای، مراجعه کنند اطلاع یافتن از میزان عشقی است که طرف مقابلشان به آن‌ها ابراز می‌کند و دریابند علاقه او تا چه حد  واقعی است؟! و مسئله‌ی مهم‌تر، این‌که زوجین در حین گفتمان با مشاور، با موضوعات مربوط به رابطه جنسی آگاهانه‌تر برخورد می کنند و اگر مشکلی در این مورد داشته باشند، زمان گفت و گو ابراز می‌شود و مشاور باتخصص خود، راهکاری دقیق و درست پیش روی هر دوی آن‌ها می‌گذارد.

دلیل پنجم:نحوه‌ی حل اختلاف فی‌مابین.

زوجین در می‌یابند که با مراجعه به مشاور، اگر در زندگی آینده دچار اختلافی شوند چگونه از پس حل آن برآیند.

داشتن اختلاف در زندگی مشترک،امری غیر قابل انکار است.اما با مشورت با یک مشاور با تجربه،قبل از ازدواج،می‌توانند با همدلی و همراهی،به توافق و تفاهم برسند و بدانند چگونه می توانند اختلافات موجود را از بین ببرند.

دلیل ششم:پرداختن به امور مالی زندگی مشترک و مدیریت مالی آن.

دختر و پسری که می‌خواهند باهم ازدواج کنند، شاید به درستی ندانند چگونه باید زندگی متأهلی را به لحاظ مالی مدیریت کنند. پس بسیار عاقلانه است که قبل از ازدواج، با مشاور خود راجع به امور مالی زندگی مشترک صحبت کرده و از او راهکار بخواهند. راهکاری که منتهی به مدیریت صحیح امور مالی زندگی‌شان شود.

شایان ذکر است دلایلی که در مقاله ذکر شد، مباحثی است که پیش از ازدواج و در مرحله ی آشنایی دختر و پسر، باید به آن‌ها پرداخته شود که با مراجعه به مشاور و مساعدت ایشان، به این نتیجه برسند که انتخابشان برای ادامه‌ی راه زندگی آینده، تا چه حد درست است؟!

مباحث فوق را به اين صورت می‌توان دسته بندی کرد:

  • الف) انتخاب درست و دقیق
  • ب) آگاهی از انتظارات یکدیگر
  • ج) نحوه‌ی حل اختلافات پیش آمده
  • د) مدیریت مالی زندگی مشترک
  • و) چگونگی بروز و کنترل احساسات و هیجانات
  • ه) آشنایی با نقش‌ های زندگی زناشویی  و چگونگی تقسیم وظایف در آن
  • ی) میزان صمیمیت و عشق و رابطه جنسی

پس از خواندن این مقاله، حتما به این نتیجه خواهید رسید که اگر در شرف ازدواج هستید با شریک زندگی آینده‌تان، به مشاور مراجعه کنید تا بتوانید زندگی ایده آل،هدفمند و عالی بسازید. در این راستا، بهترین پیشنهاد را به شما عرضه می داریم. اگر قصد مراجعه به مشاور تخصصی دارید برای ازدواج، 《کلینیک ویدیا》 را که تیمی متخصص و کارآمد هستند، معرفی می کنیم. 《کلینیک ویدیا》، باقدرت تمام و با بهره‌گیری از دانش روانشناسی روز، آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره‌ای کامل و مثمر ثمر به شما هموطنان عزیز می باشد.

نویسده: طناز ابوالحسن زاده

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *