برای دریافت مشاوره تماس بگیرید
۰۹۱۹۰۸۱۲۱۸۸ ۰۲۱۹۱۰۳۱۸۱۰ ۰۲۱۹۱۰۳۱۸۰۷

شوهرم به تماشای فیلم های پورنو اعتیاد دارد

شوهرم به تماشای فیلم های پورنو اعتیاد دارد

همسرم به تماشای فیلم های پورنو گرافی می پردازد! چرا همسرم در گوشی خود فیلم پورن دارد؟ همسرم معتاد تماشای فیلم های مبتذل شده است؟ آیا همسرم به فیلم های پورن اعتیاد دارد؟

تماشای فیلم های پورن بعد از سن بلوغ معمولا با شروع فعالیت غدد مربوطه و عوامل تحریک آمیز در نوجوانان روی می‌دهد که در مردان بیشتر از بانوان می‌باشد. اگر این عادت بعد از ازدواج ادامه پیدا کند می‌تواند اثرات مخربی را بر جای بگذارد که سایر اعضای خانواده را نیز تحت شعاع قرار دهد. فردی که به تماشای این فیلم های پورنوگرافی می‌پردازد باعث تحریک قوای جنسی خود شده و دست به خود انزالی می‌زند که به مرور زمان می‌توان باعث تخریب رابطه با شریک جنسی خود شود و سردی مزاج و پایین آمدن سطح کیفی رابطه و بروز اضطراب و وسواس را به هم راه داشته باشد.

برچسب زدن ممنون

اولین گام برای پاسخ به سوال این‌که شوهرم به تماشای فیلم پورن اعتیاد دارد این می‌باشد که به دنبال دلایل و منابع اصلی این پرسش بگردیم و با عجله تصمیم نگیریم و همسر خود را مورد قضاوت قرار ندهیم .

دلایل تماشای فیلم های پورنو

کنجکاوی: یکی از عوامل تماشای این فیلم ها کنجکاوی فردی نسبت به مسائل جنسی می‌باشد.

سهولت دسترسی: با پیشرفت تکنولوژی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، سهولت و دسترسی به شبکه‌ها و سایت‌های پورن بیش‌تر شده است.

ریشه در کودکی: تماشای فیلم های پورنو می‌تواند ریشه در کودکی فرد داشته باشد که بر اثر تماشای یک صحنه به صورت اتفاقی و یا کنجکاوی کودکانه که با حس گناه، وسواس یا اضطراب همراه است در سنین بزرگسالی خود را نشان بدهد.

عوامل محرک :محیط و شرایطی که فرد در آن قرار دارد مثل مشاغل خاص مثل سانسورچی، ماساژورها، کار در شرکت‌های مدلینگ یا دوستان مرتبط با فرد و… می‌توانند از عوامل موثر در تحریک و تماشای فیلم های پورن در افراد باشد.

شما برای مطمئن شدن از این‌که همسرتان به تماشای فیلم های پورنوگرافی اعتیاد دارد باید بسیار نکته‌سنج و دقیق باشید، زیرا نمی‌توان کسی را که ارتباط جنسی او به خاطر خستگی کار یا دلخوری از همسر خود و یا مشغله‌های فکری کم شده و بر حسب اتفاق فیلم یا عکسی به واسطه شبکه های اجتماعی برای او ارسال شده است را متهم به انحراف جنسی کرد.

راه حل‌ها

اگر همسر خود را در حال تماشای این‌گونه فیلم‌ها یا عکس‌ها دیدید راه‌حل‌های زیر را به کار بگیرید.

  1. از بروز واکنش شدید خود داری کنید: با او به آرامی صحبت کنید و علت را جویا شود و به همسر خود بگویید که با انجام و تکرار این عمل باعث ضربه زدن به زندگی مشترک‌تان می‌شود .
  2. سعی کنید حامی او باشید: به همسر خود اطمینان دهید که برای ترک این عادت وی تمام تلاش خود را می‌کنید.
  3. سعی در شناسایی عوامل آن کنید: با همسر خود و با هم‌فکری یکدیگر سعی کنید عواملی که باعث تحریک وی و جذب او برای تماشای این نوع فیلم ها می‌شود را شناسایی کنید و بر روی کاغذ بنویسید.
  4. سعی کنید راه‌های برای عوامل شناسایی شده ارایه کنید: با هم‌فکری یکدیگر سعی کنید راه‌هایی برای دوری کردن از عوامل شناسایی شده پیدا کنید، مثلا دوری از تنها ماندن. برنامه روزانه چیدن و انجام فعالیت های جدید. استفاده از تفریحات دسته جمعی و….
  5. کسب اطلاعات : با کسب اطلاعات علمی و مطالعه مقالات و پژوهش های انجام شده در مورد مضرات این عمل و آگاهی پیدا کردن در این زمینه، تلاش خود را در کنار گذاشتن تماشای فیلم های پورن توسط همسرتان بیش‌تر کنید.
  6. سعی کنید به اعمال دینی پایبند باشد: دین و اعتقادات قلبی مهار کننده بسیار خوبی برای این‌گونه مسائل می‌باشند.
  7. جایگزینی :سعی کنید با همسر خود و با هم‌فکری یکدیگر عملی شایسته را جایگزین این عمل ناپسند کنید، مثل ورزش کردن ،پرداختن به فعالیت هایی که در نظر همسرتان جذاب و تازه به نظر می رسد.
  8. کمک گرفتن از متخصصان و افراد مجرب: اگر با توجه به تلاش‌های فراوان و راه‌حل‌های پیشنهادی نتوانستید به نتیجه مطلوب برسید حتما به روانشناسان و مشاوران با تجربه و تحصیل کرده و دارای دانش آکادمیک  مراجعه کنید تا با همکاری این عزیزان هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسید زیرا اگر علت اصلی تماشای فیلم های پورنو و در پی آن انجام خود انزالی؛ وسواس های ذهنی باشد که ریشه در کودکی دارند، بدون کمک متخصصان امری سخت و نا ممکن خواهد بود متخصصان در این زمینه با رویکردهای سکس تراپی، رفتاری، طرحواره درمانی های فردی و زوجی  میتوانند شما عزیزان را یاری کنند .
کمک گرفتن از متخصص

نتیجه‌گیری

با توجه به مطالب ارائه شد در مورد اعتیاد همسر به تماشای فیلم های پورنو و در پی آن انجام اعمال خود انزالی که باعث  دوری عاطفی بین زوجین و سردی مزاج و همچنین متزلزل شدن بنیان خانواده می‌شود برای عبور از این بحران بهتر است که عجولانه تصمیم نگیرید و سعی در گفتمان و حامی بود کنید و در تلاش برای حل مسائل مربوطه و شناسایی عوامل محرک آن کنید و با شناسایی این عوامل راه حل های را پیشنهاد دهید و در آخر با مراجعه به متخصصان مربوطه مشکل پیش رو را برطرف کنید .

کلینک ویدیا با بهره‌مندی از اساتید و متخصصان مجرب در زمینه روانشناسی و مشاوره، مفتخر است که شما عزیزان را به صورت مجازی و حضوری در داخل و خارج از کشور یاری کند ، با ما همراه باشید .

نویسنده: مجتبی فخار

نوشته های مرتبط
1 دیدگاه
ناشناس

1

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *