«درمانکده روابط عاطفی، خانه ایست برای خودشناسی، آگاهی از زخم های درونی، شناخت الگوهای آسیب زای رابطه و ترمیم روابط عاطفی»
نیاز به رابطه از بنیادی ترین نیازهای انسان است. از زمانی که نوزاد پا به این جهان می گذارد، فرایند دلبستگی با مادر در بستر رابطه شروع به شکل گیری می کند. نیاز به بقا نوزاد را وا میدارد که حتی اگر مادری وجود نداشته باشد، فردی را جایگزین مادر بنشاند، تا نیازهای روانی و جسمانی خود را تامین کند. پس به شکل ذاتی نیاز به رابطه با ما به دنیا می آید ؛ چرا که بقای زندگی ما به رابطه وابسته است. والدین پاسخگو و دردسترس منبعی از احساس امنیت و عشق برای کودک فراهم می کنند و عدم حضور یا آسیب منبعی از ناامنی و خشم برای کودک در رابطه رقم می زند.
زمانی که که ما در بستر روابط مهم زندگی مان آسیب ببینیم، برای اینکه رابطه با والدین خود را حفظ کنیم، احساسات درونی دردناک خودمان را سرکوب می کنیم و تصویر نادرستی از روابط درونی خودمان(من کافی نیستم) و روابط بین فردی(من دوست داشتنی نیستم و طردم می کنن) پیدا می کنیم. این مدل از رابطه هستهٔ اولیه آسیب در روابط بزرگسالی را در ناخودآگاه ما شکل می دهد. پژوهش ها نشان می دهند روابط آسیب زننده ابتدای زندگی پیش بینی کننده ایجاد روابط ناسالم بزرگسالی است. بنابراین ما در بزرگسالی ناخودآگاه روابط ناسالمی را به شکل تکرار پذیر تجربه می کنیم و انگار زخم گذشته خود را هر بار دوباره می تراشیم و رنج می کشیم!! این رنج گاهی خودش را به شکل خودتخریبی و گاهی خودش را به شکل نشانه های افسردگی، اضطراب و علامت های جسمانی ناشی از مشکلات روانشناختی نشان می دهد!
به طور مثال کودکی که در گذشته توسط یکی از والدین رها شده در جست و جوی عشق از دست رفته خود هر بار وارد رابطه ای می شود که وی را رها کنند یا خودش قبل از اینکه صمیمیت و عشق را تجربه کند شریک عاطفی خود را رها می کند.
دردناک تر اینجاست که ما ناخودآگاه این آسیب ها را به همسر و فرزند خود نیز وارد می کنیم و یا به شکل نشانه های افسردگی و اضطراب و... به خود حمله می کنیم!
اماخبر خوب این است که «ما در رابطه آسیب می بینیم و در رابطه نیز شفا می یابیم» یک رابطه خوب زندگی ما را دگرگون می کند و یک رابطه ناسالم زندگی ما را تخریب می کند. برای همین جالب است بدانید ستون اصلی رواندرمانی نیز یک رابطه است. رواندرمانی، رابطه ای امن، بدون قضاوت و همدلانه ایست، که در بستر آن شما هیجانات و احساسات ناشی از آسیب های درونی و ارتباطی فعلی خود را به کمک درمانگر حل می نمایید و نگاهی از جنس شفقت و عشق به خود درونتان ایجاد می کنید.

اما سوال اینجاست برای درمان آسیب های رابطه و ایجاد روابط سالم چه کنیم؟
ما در درمانکده روابط عاطفی با بهترین و اثر بخش ترین رویکردهای روز دنیا از قبیل روان تحلیلی، درمان فردی، زوج درمانی، درمان خیانت، روانشناسی کودک، مشاوره پیش از ازدواج و... به شما کمک می کنیم تا زخم های درونی، آسیب ها و مشکلات روابط فعلی خود را در یک بستر اصیل درمانی ترمیم کنید. بنابراین درمانکده روابط عاطفی، خانه ایست برای خودشناسی، آگاهی از زخم های درونی، شناخت الگوهای آسیب زای رابطه و ترمیم روابط عاطفی.
ما در درمانکده روابط عاطفی با استفاده از دانش روز دنیا، اثربخش ترین خدمات درمانی را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما ارایه می دهیم. به همین منظور در ادامه خدمات اصلی درمانکده روابط عاطفی را به شما معرفی می کنیم.

از آنجایی که کیفیت خدمات، زمان و هزینه شما برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، مجموعه ویدیا در راستای تسریع در روند درمان و انتخاب بهترین روانشناس در کوتاه ترین زمان ممکن، فرایند تشخیص و ارزیابی را قبل از شروع روان‌درمانی و مشاوره برنامه ریزی کرده است. بنابراین اگر شما در انتخاب درمانگر و شناخت مشکل خود دچار مشکل شده اید، متخصصان ما در تیم ارزیابی و تشخیص به شما کمک می کنند تا با شناخت مشکل اصلی، روانشناس مناسب خود را انتخاب نمایید. این فرایند به این صورت است که ابتدا شما فرم ارزیابی اولیه را به صورت آنلاین تکمیل می کنید، سپس طی یک مصاحبه بالینی توسط تیم ارزیابی و تشخیص به روانشناس متخصص ارجاع داده می­شوید. بنابراین اگر برای اولین بار است که تصمیم دارید از خدمات رواندرمانی و مشاورۀ حضوری و آنلاین استفاده نمایید، نیاز است که ابتدا فرایند ارزیابی و تشخیص را سپری کنید و در صورتی که شما درمانگر خود را انتخاب کرده­‌اید صرفا ارزیابی اولیه به صورت آنلاین انجام می­شود و تا قبل از جلسه اول برای درمانگر مدنظرتان ارسال خواهد شد.

مهم­ترین خدمات مرکز روانشناسی ویدیا رواندرمانی و مشاوره است. رواندرمانی شامل کاربرد آگاهانه روش­های بالینی بر اساس اصول روانشناختی است که برای درمان مشکلات هیجانی، افکار، رفتار و عواطف است. فضای رواندرمانی متشکل از درمانگر و مراجع است. هدف رواندرمانی این است که به شما کمک کند تا رفتارهای ناسازگار، افکار ناکارآمد، اضطراب و مشکلات عاطفی خود را در بستر یک رابطه ایمن، همدلانه و با شفقت حل نمایید. در رواندرمانی به شما کمک می شود تا مشکلات درونی خود را ببینید، ریشه­های آن را بیابید و با استفاده از تکنیک و مشاهده احساسات خود را تجربه نمایید و در نهایت آموزش ببینید که چگونه خودتان به بهبود سلامت روانتان کمک نمایید.

اگر شما در شرایط بحرانی قرار دارید و  نیازمند مشاورۀ فوری (مداخله در بحران) در زمینه های (مشکلات فردی، زناشویی، کودک و نوجوان، کوچینک، اعتیاد) می‌باشید، متخصصان ویدیا در کنار شما هستند. مشاوره برخلاف رواندرمانی، کوتاه و مبتنی بر راهنمایی و مدیریت در بحران است. بر همین اساس، شما می توانید در هر لحظه تنها با دسترسی به اینترنت از مشاوره­های فوری مرکز روانشناسی ویدیا استفاده نمایید. درمانگران ما به شما کمک می کنند تا در لحظه های پر فشار بتوانید شرایط و اضطراب خود را مدیریت فرمایید، سپس برای حل کامل مشکلات خود به رواندرمانی و مشاوره حضوری و آنلاین مراجعه فرمایید.